Update 9 februari 2015
Pas op: Ook Prezco BV is nu failliet, zij hebben MyBKS vorig jaar overgenomen! De uitlevering van de boeken zal nu wel helemaal tot stilstand komen en ik vrees definitief! Maar de website van MyBKS is nog steeds in de lucht en nog erger, ze nemen nog bestellingen en dus betalingen aan! Die bestellingen zullen hoogstwaarschijnlijk nooit meer geleverd worden! Zie http://www.faillissementsverslag.nl/prezco-b-v dit betreft inderdaad het adres waar de MyBKS boeken vandaan komen, dat stond namelijk ook op de doos waar mijn boek inzat. Kortom ik heb gewoon mazzel gehad dat het boek nog geleverd is, honderden mensen wachten al heel lang en zullen hun boeken en geld nu niet meer krijgen.
Op 14 juni heb ik een fotoalbum met foto’s van een afscheidsreceptie van een vriend besteld, volgens de site zou de levertijd 5 werkdagen zijn, meer dan voldoende tijd dus aangezien deze vrienden zaterdag een groot feest geven en ik ze dus zou verrassen met een mooi fotoboek. Nou vergeet het maar!
Ik heb eerst de klantenservice gebeld, nou die laten alleen een bandje draaien met de mededeling dat er een vertraging van 3 tot 5 weken is en vragen daarover beantwoorden ze niet ….. en voor het gemak vermelden ze dat niet op de website want ik had bewust nog gekeken naar de levertijd. Ik had namelijk een voucher, had ik eerder ook een keer en het boek was mooi, dus waarom niet. Nou hierom niet dus! Op 23 juni heb ik gemaild, daar kreeg ik zojuist eindelijk een keer een antwoord op en wel het volgende:
Geachte mevrouw Beers-Blom,
Bedankt voor uw bericht. Vanwege een overname van het merk MyBKS en problemen bij de overgang naar een andere productiefaciliteit is er een achterstand in de productie van onze fotoboeken ontstaan. Wij verwachten dat de ontstane productieachterstand de komende weken volledig weggewerkt wordt. Uw fotoboek zit in de partij fotoboeken met de leveringsachterstand. Het vervelende is dat wij u dus moeten vragen om nog even geduld te hebben. Uw fotoboek wordt geproduceerd en geleverd. Indien u vouchercodes heeft kunt u deze nog steeds inwisselen en gebruiken. Onze welgemeende excuses voor de vertraging en het bijbehorende ongemak.
Ik heb ze terug gemaild dat ik dus echt NOOIT meer bij hen bestel en dat ik een blog zou gaan schrijven waarin ik dit aan iedereen aanraadt, ik heb een goed bezocht weblog en deel het openbaar op Facebook en Twitter want had ik laatst voor Rofarepair een heerlijke warme douche zoals bij Radar gebeurt, voor MyBKS heb ik een ijskoude douche! Dit hadden ze op de website moeten vermelden, dan had ik daar nooit besteld en velen met mij waarschijnlijk. Ik heb ze dat ook gemaild en ze hartelijk bedankt voor het feit dat ik nu mijn cadeau niet heb en dat had ik toch echt wel op tijd besteld. De kwaliteit van de boeken was mooi maar ja dat kan nu ook wel anders zijn met de nieuwe productie. De software waarin je het boek moet maken is overigens niet bepaald gebruikersvriendelijk.
Normaal gesproken bestel ik bij Fotoalbum.nl of CeWe en dat bevalt me dus een stuk beter en zo zullen er zeker nog andere goede leveranciers van fotoboeken zijn. Maar MyBKS …… NOOIT meer.
Update 17 juli 2014
Inmiddels zijn we weer twee weken verder en nee nog steeds geen boek! Wel diverse negatieve beoordelingen op hun Facebook pagina. De verborgen reacties kunnen open geklikt worden, ze zijn vrijwel allemaal zeer negatief, vooral het feit dat men de telefoon niet opneemt maar het bij een bandje laat en vrijwel niet reageert is mateloos irritant. Ik heb de bovenstaande reactie dan gehad maar op latere vragen niets meer vernomen. Ze laten je wel betalen maar leveren en op zijn minst op de hoogte houden is er niet bij! Als het boek begin augustus nog niet binnen is bestel ik het maar bij Fotoalbum.nl maar dan kost het mij dus helaas wel het dubbele! Maar degene voor wie dit een cadeau was heeft dan lang genoeg moeten wachten!
Update 4 augustus 2014
Tegen beter weten in hoopte ik na onze vakantie een fotoboek bij de post te vinden, niet dus! Dus ik ga maar een nieuw boek maken bij Fotoalbum.nl want dit gaat dus nooit meer wat worden. Koop NOOIT vouchers via iBood en bestel NOOIT bij MyBks, het blijkt helaas een stelletje afzetters te zijn! iBood zweert dat de boeken nog geleverd gaan worden, alleen staat het jaartal er helaas niet bij!
Inmiddels onderstaande mail gestuurd, het zal niet helpen vrees ik maar je moet wat want de telefoon nemen ze ook al weken niet meer op!
Mijne dames en heren,
Ik zou nog even geduld moeten hebben, dat is inmiddels vijf weken terug en dat is dus niet even. Jullie hebben mijn cadeau door dit gedoe al verpest maar nog steeds heb ik geen boek binnen. Op e-mail antwoorden jullie niet of nauwelijks, op de hoogte houden van het belachelijk idioot lange productieproces doen jullie niet, telefoon wordt niet opgenomen maar wat jullie WEL doen is jawel geld incasseren voor een boek met een levertijd van vijf werkdagen!!! In vijf werkweken lukt het al niet, worden het vijf maanden of misschien wel vijf jaar????? Feit is dat ik op diverse fotografiefora, blogs, facebook, twitter, google plus en pinterest aangeraden heb om MyBKS te mijden als de pest want incasseren ja, leveren nee …..
Ik eis binnen een week mijn geld terug , de betaalde verzendkosten en het via iBood betaalde voucher want dit gaat niet goed komen! Het rekeningnummer is NL xxxxxxxxxxxxx. Gebeurt dit niet dan schakel ik ook Kassa, Radar en andere mogelijkheden in om jullie volledig aan de schandpaal te nagelen! Dit is gewoon te zot voor woorden, binnen een week leveren mag uiteraard ook. Maar wat jullie hier doen is te idioot voor woorden, van de woorden service en communicatie hebben jullie kennelijk nog nooit gehoord!
Zoals ik het onderstaande op de site lees dan zou ik mijn bestelling al lang binnen moeten hebben:
“Verzendkosten en levertijden
Wegens omstandigheden heeft de productie van onze fotoboeken de afgelopen maanden vertraging opgelopen. Wij doen er alles aan om de achterstand in te lopen en weg te werken binnen 4-6 weken. Alle fotoboeken worden geproduceerd, maar helaas niet binnen de normale productietijd. Wij vragen hiervoor uw begrip.
Indien u ons mailt, vermeld u dan svp uw ordernummer.
Hieronder tref je een overzicht aan van de reguliere verzendkosten van je fotoalbum(s).
De levertijd binnen Nederland bedraagt vijf werkdagen.
De levertijd voor België bedraagt vijf tot acht werkdagen.”
Dus kortom ik geef jullie de volgende keuze: Terug betalen of binnen een week leveren en COMMUNICEER eens!
Joke Beers-Blom
De beoordelingen op Trust pilot zeggen genoeg!
Update 15 augustus 2014
Jawel we zijn ruim twee maanden na de bestelling en niks, nada, noppes. iBood zegt dat het goed komt, via hen had ik het voucher voor het boek gekocht en bij hen heb ik mijn geld terug geeist, dat krijg ik echter niet, wel een tegoedbon van 10 euro welke ik ook geweigerd heb want ook met iBood wil ik niks meer te maken hebben, zij doen niks anders dan de mensen aan het lijntje houden.
Het boek hoef ik echt niet meer, ik heb reeds een nieuwe besteld bij Fotoalbum.nl, zondag besteld, vandaag geleverd en zo hoort het! Ik zal nog een brief maken voor Radar, Kassa en de consumentenrubriek in de krant. Het gaat bij mij niet om een heel groot bedrag maar bij sommige anderen wel, soms meerdere boeken voor honderden euro’s en soms al in maart besteld! Onderstaande tip doet inmiddels de ronde op Facebook en ik mag hopen dat die goed gedeeld wordt!
Update 26 augustus 2014
Het ongelofelijke is geschiedt, MyBKS communiceert!!!!! Een boek heb ik nog steeds niet binnen overigens!
Geachte klant van Mybks.
De productie van Mybks fotoboeken heeft forse vertraging opgelopen. Mogelijkerwijs bent u hier door benadeeld en wij willen u bij deze laten weten dat wij deze situatie betreuren.
Deze situatie is ontstaan na een faillissement van de vorige eigenaar van het productiehuis van Mybks. Wij hebben de website overgenomen met de daarbij horende leveringsverplichting van ongeveer 5000 boeken. Deze zijn veelal verkocht via iBood ruim vóór het faillissement.
Doordat wij Mybks hebben overgenomen hebben is er nu de mogelijkheid om het boek aan u uit te leveren.
Wij zijn druk bezig met het uitleveren van de fotoboeken en wij hebben alle vertrouwen in Mybks als organisatie. Wij willen en zullen hier weer een bloeiende onderneming van maken. De bestelde fotoboeken leveren wij nu wekelijks in grote partijen uit, zonder dat wij daar inkomsten tegenover hebben staan. Om de financiële impact van het leveren van deze boeken op onze jonge organisatie te beperken, hebben wij de afgelopen periode gekozen voor een focus op de productie en daarom een minimale klantenservice bezetting. Hiervoor vragen wij u om uw begrip en uw geduld.
Wij hebben ons best gedaan om u zo goed als mogelijk op de hoogte te houden van eventuele vorderingen. Wij begrijpen echter dat het heel vervelend voor u is dat deze informatie beperkt is geweest.
Momenteel zijn wij dus hard bezig met het uitleveren van fotoboeken, zoals u op verschillende review websites ook kunt lezen. Klanten zijn vaak zelfs zeer te spreken over de uitstekende kwaliteit die wij leveren!
Indien u behoort tot de groep mensen die nog op het bestelde fotoboek wacht, willen wij u hierbij nogmaals onze excuses maken voor de onduidelijkheid en de opgetreden vertraging. Wij willen u echter ook laten weten dat wij hard werken aan alle fotoboeken, en dat uw fotoboek dus ook absoluut bezorgd zal worden!
Met vriendelijke groet / best regards,
Mybks team
Nou dit mailtje klopt voor een deel dus van geen kant!
- Op de website had men moeten vermelden dat er een vertraging was, dat was toen ik bestelde al lang bekend, ik zou nooit bij ze besteld hebben als ik had geweten dat ik nu na ruim twee maanden mijn boek nog niet zou hebben! Levertijd 5 werkdagen stond er! In mijn ogen is dat de kluit besodemieteren om het maar onparlementair te zeggen!
- Zij hebben hun best gedaan om ons op de hoogte te houden ………… dit is het eerste mailtje dus echt hun best hebben ze daar zeker niet op gedaan, dit had veel en dan ook veel eerder gemoeten!
- Ik mag hopen dat de kwaliteit uitstekend is maar ik heb vele andere ervaringen gelezen over de boeken die uitgeleverd worden, sommigen waren ronduit slecht!
- Goh mijn fotoboek zal absoluut bezorgd worden, het jaar staat er niet bij! En ik hoef het al niet eens meer want ik heb een nieuwe gemaakt, het is tegen mijn principes in om iemand maanden op zijn cadeau te laten wachten!
- Wat mij betreft zal dit geen bloeiende onderneming meer worden! Voor mij NOOIT meer MyBKS en ik zal deze organisatie echt iedereen afraden!
Update 18 september 2014
Het is inmiddels ruim drie maanden geleden dat ik mijn boek besteld heb, dat was dus op 14 juni, tot op heden is er dus nog steeds geen boek bezorgd en meer communicatie dan hierboven vermeld is er ook niet geweest! Ik vraag mij dus af of er wel zo hard gewerkt wordt om alles in te halen zoals in het mailtje gesuggereerd wordt, ik denk van niet anders had dit allang ingehaald kunnen zijn! Ze zijn namelijk al maanden heel hard aan het werk om de achterstand in te halen! Contact krijg je nog steeds niet, geld terug eisen blijkt ook zinloos, ik vind dit langzamerhand toch echt naar oplichterij neigen, ook iBood doet niks anders dan domme antwoorden geven waar je als klant niks aan hebt. Dus ga ook niet met hen in zee met hun leuke aanbiedingen, ook daar lees ik erg veel klachten over.
Wordt vervolgd vrees ik!
Heel snel vervolg
De website van MyBks is niet nauwelijks meer te bereiken, ik vrees dag geld, dag boek ……. opgelicht dus! Inmiddels heb ik vandaag, 18 september 2014, Tros Radar, Vara’s Kassa en de consumentenrubriek van het Noordhollands Dagblad op de hoogte gesteld van de praktijken van MyBks, alle info staat in de blogje dus daar een PDF van gemaakt en doorgegeven. Ook MyBks via een e-mail op de hoogte gesteld van dit feit. Of het wat oplevert is de vraag maar het geeft in ieder geval voldoening! Ook de nieuwe reviews op Trustpilot zijn niet bepaald reclame want de kwaliteit van veel geleverde boeken schijnt meer dan dramatisch te zijn en dat vaak voor boeken waar honderden euro’s voor betaald zijn.
Update 2 oktober 2014
Nee geen update over het feit dat ik mijn boek binnen heb, dat zou veel te snel zijn …… ik bedoel het is nog net geen vier maanden geleden! Inmiddels heb ik van Monique een paar afbeeldingen van dramatisch afgeleverde boeken binnen gekregen, gewoon doodzonde van een prachtig reisverslag, zie de foto’s in het diashowtje hieronder, zie ook de onderschriften. Om de onderschriften niet te lang te maken, overal in de tekst komen ook rare tekens voor, het is echt niet om aan te zien. Monique heeft een klacht ingediend bij MyBks en je raadt het al …… daar wordt niet op gereageerd. En dit was dus één van drie boeken.
Ik lees dit soort klachten inmiddels regelmatig, hoe durven ze boeken zo af te leveren! Die van mij had gelukkig geen tekst, ben zeer benieuwd wat ze daaraan hebben weten te verknallen! Als het ding ooit binnenkomt natuurlijk, dat moeten we nog steeds maar afwachten!
Update 14 oktober 2014
Inmiddels is het dus vier maanden geleden dat ik mijn fotoboek besteld heb en nee het wonder is NIET geschiedt en ik vraag me af of dat ooit het geval zal zijn! Nog geen boek dus. Ondertussen kom ik wel al meer topics op diverse fora tegen met klachten over MyBKS en iBood van wie velen, net als ik, een voucher voor een fotoboek gekocht hadden. En wat mij betreft is iBood dus net zo schuldig, zij blijven beweren dat de boeken geleverd worden dus geen geld terug, zij gaan af op het woord van MyBks, nou die zijn inmiddels echt niet meer te vertrouwen en als je je klanten tevreden wilt houden en geen negatieve publiciteit wilt, dan zorg je dat mensen hun geld terug krijgen en niet een of andere flut tegoedbon! Die heb ik dus geweigerd want dat zou betekenen dat ik nog steeds zaken met hun zou moeten doen, ingaan op een aanbieding en die dan met korting krijgen, inmiddels is mijn ervaring met zowel iBood als MyBKS zeer negatief. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat eerstgenoemde wel elke keer reageert maar die reacties zijn net een oude LP met een kras erop, ze blijven hangen in dezelfde herhaling!!!!!
Het ergste is dat MyBKS gewoon bestellingen accepteert, die worden wel uitgeleverd maar ook dat duurt een week of vier lees ik op fora. iBood zegt dat ze heel hard werken om de achterstand in te halen ……… iBood zei in juni/juli ook dat de vertraging 3 tot 5 weken zou zijn, nou weet ik niet hoe lang hun weken zijn ……. in ieder geval kennelijk een stuk langer dan de mijne!!!!!
Bovendien zijn de boeken die wel uitgeleverd worden ontzettend vaak meer dan belabberd van kwaliteit, ook dat is op de diverse fora e.d. te lezen.
Update 23 november 2014
Op zich is er niet zo heel veel te vertellen, mijn bestelling van 14 JUNI 2014 is dus nog steeds niet binnen, zelf reken ik al nergens meer op alhoewel er wel boeken uitgeleverd worden. Noch MyBks, noch iBood laat iets van zich horen, iBood is nog steeds net een grammofoonplaat met een fikse kras, ze blijven hetzelfde lulverhaaltje (een ander woord weet ik er niet voor) afdraaien, iets constructiefs doen zit er echt niet in. Wel lees ik onrustbarend vaak dat de boeken die dan eindelijk uitgeleverd worden dramatisch slecht zijn. Ellen Timmerhuis ontving eindelijk haar boek, ze had haar boek op 10 mei besteld dus kortom er is nog hoop voor mijn boek maar als dat er zo uitziet als dat van haar ……….. het valt dus helemaal uit elkaar, hoe durven ze het te versturen! Dus kortom de mijne zou in december kunnen komen maar ik verwacht het dit jaar eigenlijk niet meer te ontvangen.
Update 27 november 2014
Ik viel bijna van mijn stoel, goed dat er leuningen aan zitten, een mailtje van MyBks met de volgende tekst:
Goede morgen
Ik heb uw mailadres door gekregen van I-bood i.v.m. een probleem met uw fotoboek
Kunt u mij retour mailen wat het probleem is en indien u die heeft het nummer van Uw fotoboek ?
Met vriendelijke groet,
Waarop ik het volgende, niet zo heel vriendelijke antwoord gegeven heb:
Goedemiddag,
Sjonge ik val bijna van mijn stoel, MyBks neemt contact op! Ik heb tig keer gemaild, geprobeerd te bellen e.d. en nu eindelijk een reactie!
Wat is mijn probleem? Wat zou je zeggen van een bestelling van 14 juni j.l. die nog niet binnen is maar wel netjes betaald is! Een cadeau voor een feest drie weken later, 5 dagen levertijd volgens de website ………. Het is niet mijn gewoonte om een halfjaar of jaar later nog eens met een cadeau aan te komen, dus kortom ook een boek bij een BONAFIDE leverancier besteld. Ik zou er de voorkeur aan geven mijn geld terug te krijgen maar volgens I-bood kan dat niet dus vind ik het hoog tijd dat mijn boek geleverd wordt. Ik ben hier inmiddels verschrikkelijk boos over want wat jullie doen slaat echt helemaal nergens op, een achterstand kan ik nog inkomen maar eerst komen met vijf weken vertraging en vervolgens een oorverdovende stilte is het meest klantonvriendelijke dat ik ooit heb meegemaakt!
Het bestelnummer is 0018690.
Joke Beers-Blom
Laatste update 19 januari 2015
Jawel het wonder is geschiedt …… het boek is helemaal aan het einde van onze vakantie op 10 januari (even aan de oppas gevraagd) binnen gekomen, na 7 maanden!!!! Even een vergelijking, ik heb zondagavond (18e) boeken besteld bij Fotoalbum.nl en jawel nu kreeg ik al bericht dat ze klaar zijn, meestal duurt het dan twee werkdagen voordat ze binnen zijn dus dat zal uiterlijk de 22e zijn, kortom zeer ruim binnen en week! Zo kan het ook en hoort het ook!
De kwaliteit van het boek is redelijk, het kan beter maar het kan ook slechter. De foto’s zijn wat grauw en komen niet echt fris van kleur over wat ze in het andere boek dat ik afgelopen zomer besteld heb wel doen. De binding is in orde maar ik vrees dat je echt heel voorzichtig met het boek moet zijn anders kon het weleens snel uit elkaar vallen. En op de laatste paar pagina’s stonden ingescande krantenartikelen, op mijn voorbeeld dat ik nog heb staan die er prima op, in het boek zijn ze scheef afgesneden. Kortom ik blijf bij mijn dringende advies hieronder! Voor mij is dit hoofdstuk eindelijk afgesloten maar ik weet dat diverse mensen nog op hun boek wachten, er zijn erbij die al een jaar wachten!!!!! Kortom er zijn meer dan voldoende bonafide aanbieders en laat MyBks zo ver mogelijk links liggen!
Dringend advies
Doe geen zaken met MyBKS noch met iBood, ze incasseren je geld wel maar vervolgens wordt er niet geleverd!
Mooi shit dus.
Denk je ruimschoots op tijd te zijn dan krijg je dit.
Ook dit is dus weer een gouden tip.
Groetjes, Karina
Ja het is belachelijk, zoiets hoor je te melden, dan ben je klantvriendelijk, dat is dit zeker niet, ondanks leuke vouchers voor een dubbeldik boek voor een leuke prijs!
Groetjes, Joke
Beste Joke,
Ook ik was 1 van de honderden gedupeerden en ontving nooit mijn 2 fotoboeken. Na al die tijd krijg ik pas nu opnieuw goesting om ze te hermaken bij een andere leverancier uiteraard, maar wel met deze van Mybks als voorbeeld. Zou toch sneller gaan dacht ik. Ik heb de fotoboeken bewaard op een externe harde schijf om er later (nu dus) aan te kunnen. Helaas was ik niet zo slim om hun offline programma op mijn harde schijf te zetten en nu is die oude computer niet meer toegankelijk. Zou jij of iemand anders nog dit offline programma hebben?
Alvast bedankt voor je moeite voor een antwoordje.
Myriam
Hoi,
Ik heb het nog 🙂
https://dl.dropboxusercontent.com/u/80198958/MyBKS2_Light.zip
Groeten,
Tim
Wat super Tim, ik hoop dat Myriam het leest, ik heb haar al gemaild maar zal de link ook even doormailen, bedankt!
Groetjes, Joke
Heb je het gekopieerd? Mag het weg nu?
Tim
Ik heb het ook aan Myriam door gemaild Tim, dus ik ga ervan uit dat ze het gekopieerd heeft. Bedankt voor de link!
Groetjes, Joke
Hier hetzelfde probleem. Begin mei een boek besteld met een ibood bon en je raadt het al, nog steeds niks ontvangen. Op mail wordt niet gereageerd en de telefoon is helemaal kansloos
Bij deze aanbieder ga ik nooit bestellen. Dank voor de tip. Persoonlijk ben ik vaste klant bij Top Fotoalbum in Echt. Bijzonder mooie kwaliteit, flatbind systeem. Echt foto papier.
Gr. Nicole
Ook van uit Belgïë via Ibood voucher gekocht voor dubbeldik fotoboek maar nog steeds geen fotoboek gezien .
Ook ik ben heel erg teleurgesteld. Heb dagen aan een album gewerkt. Veel herinneringen vast kunnen leggen. Maar helaas nog niets ontvangen. In mei heb ik het boek al besteld. Ibood reageert dat het toch eind augustus er echt wel zal zijn en dat er al mensen zijn ,die het boek al hebben ontvangen. Nog even geduld melden ze steeds telefonisch, want de boeken worden niet op chronologische volgorde van binnenkomst afgehandeld. Hoeveel geduld moet ik nog hebben???
iBood houdt de boel ook aan het lijntje, ik heb bij heb mijn geld terug geëist omdat ik het aan hen betaald heb. Krijg ik niet want het bedrijf bestaat nog en gaat leveren …. alleen het jaartal is nog niet bekend! Het is te zot voor woorden, zowel iBood als MyBKS hebben wat mij betreft helemaal afgedaan. Het ergste vind ik dat MyBKS gewoon bestellingen aanneemt zonder erbij te vermelden dat het heel lang kan duren voordat ze geleverd worden!
Maar in mijn ogen is iBood net zo erg als MyBKs! Ik zal deze week een stuk naar de consumentenrubriek van de krant sturen.
oei, dit ziet er wel heel beroerd uit. Zonde geld!!
Hallo,
Ook ik heb in Juni 2 boeken nabesteld en later nog 1 en nooit iets ontvangen.. verscheidene malen geprobeerd te bellen en te mailen maar het is sinds 26 augustus compleet stil.
Zit er ook aan te denken om MyBKS bij Radar of Kassa aan te geven, dit is pure diefstal.
Remko dat heb ik ook gedaan, wie weet gaan ze er wat mee doen als er meer meldingen komen. Ik zal hiervoor ook een oproep in de blogpost doen. Het is inmiddels vijf maanden terug dus ik vul de blogpost binnenkort weer aan.
Heb 20-8 een bestelling geplaats met iBoodcode. Code heeft niet gepakt met als gevolg dat het volledige bedrag voor het boek van mijn rekening is afgeschreven. Boek heb ik inmiddels in mijn bezit, de te veel betaalde €90,00 na vele beloftes van ex medewerkers van drukkerij Haarman nog steeds niet terug gekregen.
Heb nu de klacht bij iBood liggen, uiteindelijk zijn zij de verkopende partij. Als ik voor 1-12 mijn geld niet terug heb, geef ik het uit handen.
Gelijk heb je, iBood is net zo fout, het enige wat ik krijg zijn continu dezelfde zoethoudertjes en dat accepteer ik niet langer. Maar het gaat bij om 20 euro en meer om het principe dan om het geld, ze wilden weer website van het jaar worden, als het aan mij ligt gebeurt dat dus nooit. Ik zal mijn blogpost voor de verandering weer eens aanvullen want mijn bestelling is inmiddels 5 maanden geleden!
Wordt stilaan zot van het wachten… Ik denk dat ik het album volledig ga namaken om ergens anders te kunnen bestellen… Zou je dat album kunnen omzetten om ergens anders te bestellen? Van myBKS naar Pixum bvb…
Groeten,
Tim
Waardeloos. Zeer slechte zaak van MyBKS. De oude boeken waren prachtig, maar hoe ze nu met hun klanten omgaan….
Niet alleen maar financiële schade, maar vooral ook de tijd en de moeite die we in onze boeken hebben gestoken. Ik vind eigenlijk dat Rijser Grafische Communicatie de software online moet houden, zodat we in ieder geval (desnoods tegen nieuwe betaling) onze fotoboeken kunnen bestellen.
Daarnaast zag ik op Tweakers, dat de software van MyBKS identiek is aan de software van enkele andere foto bedrijven. Wellicht dat je zo nog je fotoboek kan redden.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1599023/last
Ik heb mijn boek binnen gekregen hoor maar heb ‘m eerder opnieuw gemaakt bij CeWe, veel fijnere software en offline werken. De software van MyBKS vond ik dramatisch dus zou er sowieso nooit meer besteld hebben. En ik vermoed dat Rijser niet verder gaat met fotoboeken, bovendien is de naam MyBks inmiddels zo besmet dat ik me voor kan stellen dat ze die site helemaal offline gehaald hebben alhoewel de site van MyBks nog steeds actief is.
Hier net hetzelfde… was niet op de hoogte van het faillisement op 3/2/2015, de site was online en ik kon zonder problemen uploaden op 11/2/2015, betalen en kreeg zelfs een betalingsbevestigings! Drie keer hoera…
Om dan nu na verschillende weken al deze reacties te moeten lezen en te beseffen dat er uren/weken werk voor niets geweest zijn. Om nog maar te zwijgen van het bedrag (want het was een groot boek)…
Heeft iemand enig idee of het wachten op een boek of zelfs maar een reactie nog zin heeft?
Dit is precies waar ik al bang voor was, de site is nog heel lang actief gebleven en dus kon men nog bestellen en betalen. Leveren zullen ze niet meer doen helaas. Ik hoop dat je je geld nog terug kunt halen omdat het na het faillissement betaald is maar eerlijk gezegd vrees ik dat dit niet zal lukken gezien de hele voorgeschiedenis.
Succes!