Weblog

Focus stack experimentje

Gisteren wilde ik echt eens uitzoeken hoe ik de functie focus stacking op camera het beste kan gebruiken. En na diverse mislukte experimentjes had ik gisteravond eindelijk de goede instelling te pakken, ik wilde een deel van een uitgebloeide hortensia bloem van voor tot achter scherp hebben en wel een opname met de macrolens waarbij …

Herfst in Noorwegen

Dat stond al een tijdje op ons lijstje, de herfstkleuren in Noorwegen. In 2017 was de bouwvak hier laat en begon het tweede helft augustus al te kleuren en de paddenstoelen zijn daar dan echt op zijn mooist. We zagen nu nog wel paddenstoelen maar lang niet zoveel en vooral lang zo mooi niet meer …

Lofoten en Vesterålen

We hebben deze vakantie flink wat tijd uitgetrokken voor de Lofoten en met name voor de Vesterålen. We waren al zes keer op de Lofoten geweest, ook twee jaar geleden nog, toen zijn we ook een dagje op Andøya op de Vesterålen geweest maar verder meer tijd voor de Lofoten uitgetrokken. Nu wilden we dat …

Noordoost Noorwegen – Varanger

Vanuit Finland kwamen we in het gebied rond de Varangerfjord terecht, ook hier waren we ooit wel geweest met onze bus maar dat is ook al jaren geleden. We wilden graag terug maar om zover te gaan met een nu dan 42-jarig bus vonden we niet meer verantwoord omdat je hier dus hele stukken hebt …

Fins Lapland

Het was heel lang geleden dat we hier geweest zijn, we wisten echter dat het hier prachtig is. Iets ten zuidwesten van Rovaniemi kwamen we Finland binnen, het was nog was mistig maar dat trok redelijk snel op en vervolgens hadden we hier twee prachtige zonnige dagen. We waren maar kort in Finland op doorreis …

Zelfde plek vier keer anders

Op 27 augustus vonden wel een magisch mooi plekje om te overnachten in Zweeds Lapland, niet ver van de grens met Finland. Een prachtig meertje, het Hirvijärvi, fantastisch weer, een mooi parkeerplekje erbij, wat wil je nog meer. Het is overigens toegestaan om op deze plekken vrij te kamperen met de camper, met een tent …

Fotoalbums Canada mei 2019

Eindelijk staat de fotoalbums van onze reis naar Canada in mei van de dit jaar online. Het heeft even geduurd door websiteperikelen, alweer een vakantie en de aankoop van onze heerlijke camper waarvoor ook het een en ander geregeld moest. De website en het weblog hebben een tijdje tamelijk stil gelegen. Toen ik gisteren door …

De Noordkaap en de rit langs de noordkust

Op 31 augustus kwamen we aan op de Noordkaap, overigens geen nieuwtje voor ons want het was inmiddels de zesde keer daar! Eigenlijk ging het ons ook niet om de Noordkaap zelf, die hebben we wel gezien maar de rit er naartoe en dezelfde weg terug is gewoonweg magisch mooi! Zo ruig en kaal en …

Ivanssons Bilskrot

En ja hoor nog meer oude wrakken, nou nog veel meer want op deze plek liggen er veel meer als bij Åke’s Bilskrot, dit was echt indrukwekkend en zo verschrikkelijk gaaf! Op zich was het al een avontuur om er te komen over smalle, gelukkig wel verharde, bospaden. Dat was iets van 18 km en …

Åke’s Bilskrot

Ake’s Bilskrot gereden, een oude autosloperij in de bossen bij Ryd in Zweden, we zijn hier twee jaar geleden ook geweest. Ondanks alle milieuregels mag deze blijven als toeristische attractie. Er liggen zo’n 150 autowrakken uit de jaren 40, 50 en 60 en mogelijk ook nog later. Deze zijn verzameld door Åke Danielsson die ook …